Jump to content

admin

Administrators
  • Content Count

    56
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

admin last won the day on April 29

admin had the most liked content!

Community Reputation

3 Neutral

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Bu eğitim serisi içerisinde sırasıyla değindiğimiz konular; OOP prensipleriyle örnek proje OOP nedir? Nesne (Object) kavramı Nesne tanımlama OOP tabanlı yazılım dilleri OOP Prensipleri bir sonraki bölümde sıfırdan bir proje oluşturarak sunumda bahsetmiş olduğumuz OOP (nesne yönelimli programlama) prensipleri ile bir uygulama gerçekleştirecez.
  2. Masaüstü uygulama, sunucu tabanlı makinelerde, Windows işletim sistemleri için oluşturulan uygulamalardır. Tüm işletmeler için işlevsel özellikler sunabilecek olan masaüstü uygulamalar, verileri güvenle depolar, yönetir, paylaşım yapmaya olanak sağlar ve uygulama yöneticisine tam yetki verir.
  3. C# tarafından tanımlı olan metotlardır. Şuana kadar görmüş olduğumuz Write(),WriteLine(),Read(),ReadLine() metotları hazır metotlara birer örnektir. Aynı zamanda C# programlama dilinde hazır olarak kullanabileceğimiz bir çok metot bulunmaktadır.
  4. C# tarafından tanımlı olan metotlardır. Şuana kadar görmüş olduğumuz Write(),WriteLine(),Read(),ReadLine() metotları hazır metotlara birer örnektir. Aynı zamanda C# programlama dilinde hazır olarak kullanabileceğimiz bir çok metot bulunmaktadır.
  5. Oluşturacağımız metodun geriye dönüş tipini belirtmeliyiz. Geriye dönüş tipleri metotlar ile yapılmış sözleşmelerdir diyebiliriz. Bir metot oluşturduğumuzda metodun geriye bir değer döndüreceğini belirttiğimizde geriye dönüş sağlamadığımız taktirde hata verir.
  6. Bir program geliştirirken, aynı kod bloklarını defalarca kullanmamız gerekebilir. Böyle durumlarda yazılımcı aynı kodları yazarken vakit kaybetmiş olur. Aynı zamanda birden fazla yerde kullandığımız kodlarda bir değişiklik yaptığımızda her yerde bu değişikliği yapmamız gerekir. Metotlarda burada bizim yardımımıza koşar. Biz birden fazla yerde kullanacağımız kodları tek bir yapı içerisinde toplarız. Bu yapıyı istediğimiz yerden çağırarak kullanabiliriz. Metotların bizlere bir çok avantajı vardır.
  7. Kullanım alanı if karar yapısına göre daha az olan switch case yapısı, if karar yapısından daha hızlı çalışır. Switch case kullanarak yapabileceğimiz tüm işlemleri IF Else – Else IF karar yapısı ile yapabiliriz. Fakat kullanılabildiği durumlarda Switch Case daha fazla performans sağlayacaktır. Switch Case verilen değeri yapı içerisinde işaretleyerek gelen değere göre doğrudan yönlendirme yapar.
×
×
  • Create New...